TINGGALKAN LINK BLOG ANDA DI SINI!!

SAYA AKAN LAWAT ANDA KEMBALI.. INSYA ALLAH



Dari PD ke TC!

Ini bukan sebarangan punya boye darat.. ini brand tembaga punyo.
senang lak dapat nangkap boye ni.. ni musti boye tu dah letih sgt,
dah takde kudrat nak melawan.. maklum la, 
perjalanannya jauh dari PD ke TC! kui3x....
Ingat lari kat Kuantan selamat ke? rupenye idok juge ye..

Ni aku nak interbiu dengan orang yang berjaya menyelamatkan TC
(versi aku...)

Hero kite - Jo Dayak the Wave Surfer

Camne Jo boleh jumpa boye tu..?
Masa tu dalam kul 7.25 malam, ada sorang mamat ni bagitau
yang dia jumpa biawak komodo terdampar keletihan.. 
so saya pun pergi la tengok, kan.. saya peratikan bebetul
dupdap dupdap jantungku berbunyi... ini bukan komodo ni.. 
ini boye tembaga sesat... komodo ngan boye pun tak leh beza ke..?

Dah tu apa yang Jo buat..?
Nak buat tak tau tak leh.. bahaya bagi pengunjung, lebih-lebih lagi
saya sebagai surfer, kan... Jadi saya tenangkan diri, tarik nafas pepanjang
TING! saya dapat idea... saya campak towel saya kat muncung boye tu,
saya pegang ekornya, dia libas... saya campak tali lak, dia melawan dan heret
saya ke laut.. ape lagi saya jerit kat kengkawan saya.. help!help!
sambil berusaha tutup muka mulut boye tu ngan towel dan jerut tali


Jo tak dpt angkat sama kerana aku tgh interbiu dia

So ape prasaan Jo masa tu...?
Saya bergelut dengan binatang buas itu hampir 5 minit, saya ketepikan perasaan takut 
dan membayangkan diri saya seperti pakar hidupan liar Australia, 
Steve Irwin untuk menangkap binatang buas berkenaan(buaya tembaga)


# kejadian : 14.12.2010 - 7.25 malam
# lokasi : Teluk Chempedak, Kuantan
# apa kes : buaya tembaga 150kg - 200kg sesat
# hero : Mohd Ridzuan aka Jo Dayak
# nak komen? klik kat sini...