TINGGALKAN LINK BLOG ANDA DI SINI!!

SAYA AKAN LAWAT ANDA KEMBALI.. INSYA ALLAH



Baca ni sebelum potong kuku mu...

RASULULLAH S.A.W BERSABDA YANG ERTINYA:
Barang siapa yang memotong kukunya pada;

Hari Sabtu :  
Nescaya keluar dari dalam tubuhnya ubat dan masuk kepadanya penyakit
Hari Ahad :
Nescaya keluar daripadanya kekayaan dan masuk kemiskinan
Hari Isnin : 
 Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk sihat
Hari Selasa :  
Nescaya keluar daripadanya sihat dan masuk penyakit
Hari Rabu :  
Nescaya keluar daripadanya was-was dan masuk kepadanya kepapaan
Hari Khamis :  
Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk kepadanya sembuh dari penyakit
Hari Jumaat :
Nescaya keluar dosa-dosanya seperti pada hari dilahirkan oleh ibunya 
dan masuk kepadanya rahmat daripada Allah Taala

Jadi, potong kuku bukan sebarang potong tapi ada kaedahnya ya adik2...
Walaupun ia hanya kuku tapi ia adalah sebahagian dari badan kita yang perlu kita hormati.
Lagi satu, mulakan potong kuku tu mulai dengan Bismillah
dan selawat Nabi dan potong bermula dari jari telunjuk sebelah kanan
sampai jari kelingking tangan kanan, kemudian jari kelingking sebelah kiri
sampai ibu jari tangan kiri dan akhir sekali ibu jari tangan kanan.
Kalau kaki pula, mula dengan jari kelingking kaki kanan sampai kelingking kaki kiri.
Korang refer la kat pic kat atas tu hah...

Selain tu, kita juga perlu buang kuku tu di tempat yang tidak kotor,
eloklah buang ke tanah kerana kita juga adalah unsur tanah,
Bukannya tong sampah sekalipun tong sampah itu bersih bersinar

Wallahua'lam.
Mari baca lagi...

Sepupu kawin...

 09.10.2010 Selamat Pengantin Baru Rehan & Harry
Alamak! Merah sangat la mak ngah! 
Tengok la hero aku tu, kan main lagi jadi pengapit kecik

berposing depan pelamin

antara hantaran pengantin laki ke pompuan
bersangkar2 gitew...

ni lak hantaran pengantin pompuan kpd pihak lelaki
dua2 hantaran digubah oleh orang yang sama

 Mas kawin RM40 yang disuruh gubah oleh MakTeh
Aku ke yang buat ni..? cam tak percaye jek..
tapi itulah hakikatnya.. hasil tangan main belasah je
dengan tak cukup barang & bahannya
tetap nampak cantik jugak.
sib baik tingat teknik yang Kak Jee penah demo kat aku

Diera...  NEXT!

Mari baca lagi...