Friday, February 24, 2012

Jet peribadi Jackie Chan


Beberapa laporan media Barat mengatakan superstar Hong Kong, Jackie Chan telah diberi diskaun yang hebat untuk pembelian jet peribadi dan oleh itu, ditawarkan untuk menjadi Duta Jenama Embraer, terutamanya di China.

Mengapa Jackie Chan yang dipih menjadi duta?
Wakil Embraer, Edwards berkata, "Dia tidak pernah dimiliki pesawat peribadinya sendiri sebelum ini. Dia adalah sangat, sangat popular di seluruh dunia, tetapi yang paling ketara dia popular di China dan Asia Tenggara, Asia pada umumnya."

Jika dilihat pada jet ini, penyesuaian pada Legacy 650 milik Jackie adalah hanya pada luarannya yang memakai logo bentuk ala-ala "dragon" dengan warna merah dan kuning - warna bendera China . Itulah... sangat patriotik Jackie ni kan?

Jet peribadi yang diberi nama Embraer Chan Legacy 650, sangat luas dengan tiga zon kabin yang berbeza, layar yang basah dan yang terbesar akses bahagian bagasi dalam kelasnya tersendiri. Pesawat Jackie boleh membawa sehingga 13 penumpang dan cukup untuk terbang tanpa henti dari Beijing ke Dubai atau Hong Kong ke Adelaide, Australia, atau mampu terbang sehingga lapan jam sekitar Asia dan di tempat-tempat lain.

 JOM LAYAN GAMBAR JET JACKIE


 syoknya dia...





 toilet

di bahagian kokpit dan pilot