Wednesday, May 4, 2011

Gagal derma darah

Akak kecewa tau... eee frust sesangat!
Punya la berkobar-kobar nak derma untuk kali ke3 tapi tak boleh plak.
Bukan selalu ade peluang camni.. Kekadang ada tapi kesihatan tak mengizinkan
Tapi kali ni sihat ceria tapi tak boleh la pulakk!
Bila dicheck darah, mamat kesihatan tu cakap hemoglobin tak cukup.
Hemoglobin? Macam pernah dengar tapi apakah..? Aku blur kejap.
Pas tu lepak kat member yang diambil darah, aku borak nurse kat situ,
'frust la takleh derma, hemoglobin tak cukup...'
'Oh, Hb low yer.. makanlah bayam merah ke, kerang ke'
Tetiba je jadi tau ape ke hemoglobin tu, cis! cakap le Hb..
Memang la low sebab aku baru je lepas makan, nasi tak sampai ke perut lagi.

Well, takpe la.. takde rezki untuk tabung darah kali ni.
Next time, korang datang la lagi kat opis aku ni ek..
kalo aku nak ke spital ntuk derma darah, jawabnye tak dapek loh... :)